fredag 9 november 2012

Bra Jobbat, Grabben


Bra Jobbat, Grabben
Författare: Jan Olof Ekholm
Boken Bra Jobbat, grabben är en deckare och den är spännande. Boken handlar om när huvudpersonen ''Lasse'' försöker ta hand om ett par rånare. Detta är Lasses chans att visa vad han går för. Han är nära hela tiden och blir lurad av Klas en gång.

Boken utspelar sig i nutid i ett litet samhälle.
Lasse vill göra bra intryck på sin pappa och Malin i sin klass genom att ta fast rånarna. Klas gillar inte Lasse därför att han också gillar Malin. Han gillar inte att Lasse försöker imponera på henne. De två är huvudpersonerna.

Jag tyckte boken var lätt att förstå. Den var lite för lätt för mig eftersom jag läste ut den på 20 minuter.

Bokens budskap är att man ska kämpa tills man får det man söker.

Jag tyckte om boken för att den var spännande och att den är bra. Boken får 7 stjärnor av mig.

Av: Albin

2 kommentarer:

  1. Bra skrivet du har fått med allt babbe!!!!!!! awesome

    SvaraRadera
  2. Bra skrivit!!!!!! Den verkar bra, ska kanske läsa den!!

    SvaraRadera