fredag 23 november 2012

Jakten på juvelerna

Jakten på juvelerna. Skriven av: Per Bengtsson & Stina Lövkvist

Jag har läst boken Jakten på juvelerna.

Bokens huvudpersoner är Alva och Silas.

Boken handlar om några juveler som har blivit stulna på en marknad. Filip äger en smedja och där har någon juveler. Den som ägde juvelerna bad Filip att han skulle vakta dem. Plötsligt var det ett inbrott i smedjan efter att marknaden hade startat den kvällen. Filip märkte att det varit inbrott när han och Alva hade kommit tillbaka från kojan. Han hade burit plankor åt Alva till hennes koja som hon och Silas ville ha och bygga upp med plankor som hon hade fått från hennes pappa.

Boken genre: Action.

Den utspelar sig i en borg och på en marknad under 1800-talet.

Jag tyckte att boken var bra för att den var rolig och spännande för jag tyckte att man kom in i boken snabbt.

Erik: 23/11-2012

1 kommentar:



  1. jag tycker att din text var braa.

    Men jag tycker att du kan skriv lite större text nästa gång för jag såg inget !! :):)
    Jag vill se bild på den !!

    SvaraRadera